Sunday, January 30, 2011

Program Semarak Kasih 17

assalamualaikum
sudah lama aku tak membuka blog ni
dh . . 1 2 3 4 5 6 7 8 . . 2 mnggu la lbey kurang
wah rndu sngguh aq nak mengepost kat blog kesayangan aq ni


btw aku bru je balik dari skola
walaupun spatutnya kitorang balik ari jumaat
dia terlajak sampai ari ahad
sebabnya ialah PROGRAM SEMARAK KASIH


first time cikgu bagitau aku kena pergi kem ni memang terus terang la aku tak nak pergi
sebab sepatutnya hari sabtu tu aku ada program kat pasific under BCCC
memang time tu dalam mood nak pergi serang pasific la
tup tup hari isnin cikgu bagitau budak hostel form 3 wajib pergi kem tu
memang aku frust menonggeng gila la
sdey beb
dah plan leklok tengok tengok tak jadi
itu la orang kat " kita hanya boleh merancang tapi Allah yang menentukan "


so aku pun merelakan dalam keterpaksaan


first day kem tu
hari Jumaat bersamaan dengan 28 januari 2011 para siwa and siswi tiba
time tu semua pakat usha siswa ngn siswi yang lawa2 ngan hensem2 dulu
kawan aku pulak ada kat " diorang ni mai sini nak berkampung ka ? banyak gila barang "
sempat lagi kutuk tu haha
sori la
time tu pun bukannya kenal lagi ngan smua siswa ngn siswi tu


then masuk dewan buat sesi pengenalan dulu
time tu kitorang guna masa sepenuhnya usha para siswa dan siswi yang ada muahaha ( kecik2 dah gatai )
then abang Is yang aku tengok tak la hensem tera mana pun
perasan lbey jew C:
jgn mrh ye abg is ~
dia yang first pegang mikrofon ( seingt aku la )
ada sorang kawan aku kata abang is paling ensem tapi bagi aku smua sama jer pun
so no comment la


okey aku dah x larat nak tulis bnyak2 so kita skip yew
second day ada explorace
serius best wlaupun meletihkan gila
memang penat r
lari sana lari sini
tapi seronok
kebanyakkan dalam game dy pentingkan kerjasama
leadership
bertolak ansur
semangat berpasukan
banyak lagi la
serius seronok gila


then malam tu ada sesi dalam dewan
ada sedikit pelakonan kat situ di mana abang2 siswa mengamuk
takut beb
ada something yang jadi time tu yang membuat aku faham erti berani yang sebenar-benarnya .
thanks to abang aiman sebab mengamuk teruk ari tu


third day
sesi ' bijak brooker '
aktiviti macam main saham la
disebabkan first time main rugi banyak gila
last2 tnggal sikit jer duit

then ada sesi bergambar
yang ni bdk dato' onn memang no 1 ahh
nyanyi pun sama gak
bersemangat beb !


then ada yang mintak autograf siswa n siswi
aku mntak kat smua siswi and dua siswa
iaitu :- abg is dengan abg aiman
then aku mintak maaf skali ngn abg aiman
yer la dah terrrr 'aku kau ' dengan dia
walaupun kna tengking tapi aku still hormat dia
tambah-tambah lagi dia pun dah mintak maaf
ada org kata

" jika seorang kawan melakukan kesalahan , tulislah atas pasir agar angin akan membawanya pergi , tetapi jika seorang kawan melakukan kebaikan , pahatlah di atas batu agar ia tidak akan pernah hilang sampai bila-bila pun "

quote ni merupakan quote yang paling aku suka guna
sebab x ada gunanya kita simpan dendam dekat someone tu
buat menyemak otak jer
so lebih baik kita lupakan ja benda tu
walaupun susah kita cuba juga
insya-Allah perhubungan antara kita dan rakan-rakan akan terjaga
paling-palinh pun kalau x puas hati tu tegur jer la
jangan simpan dendam


so itu jer la sedikit sebanyak pasal kem tu
kakak-kakak ngan abang-abang tu smua dari UiTM Permatang Pauh
memang seronok la
harap-harap boleh jumpa dengan diorang lagi
tambah-tambah kak Ain , kak Aina , kak Siti , kak Milah , kak Asikin
rindu kat diorang gila la




okey sampai sini jer

bye
assalamualaikum

-mimie-

No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...