Friday, March 18, 2011

i love you


assalamualaikum .


ari ni gua nak jadi gila sikit . i'm going to be crazy . juz by thinking about you . seriously . gua x tau apa yang merasuk kepala otak gua yang karat lagi x berguna ari ni . asyik dok ingat kat something yang hilang . nope . tak hilang tapi halimunan . ada tapi tiada . apa gua merepek ni ?


okay gua just nak story pasal my one - of - my - best - friends - yang - kuat - beleter - tapi - gua - sayang - dia - macam - penuntut - kat - tanjung - rambutan .


dia la manusia yang ada depan mata gua tapi bisu . dengan gua ja . even bila gua pi dok dekat dia dia bangun then go somewhere far from me . macam gua ni virus influenza H1N1 la pula . seriously . memang gua terasa gila la dengan apa yang dia buat kat gua . 
first time . ni first time gua gaduh dengan dia . selama ni kalau gaduh pun tak sampai sejam dua baik . tapi . this time it different . 


perang sejuk ni start with a slipper . juz a pair of slipper . okay gua mengaku benda ni salah gua jugak . tapi x boley ka dia maafkan gua . gua just playing around . macam la dia tak biasa buat kat gua . 


okay . now .let's see the detailed story .


time tu gua nak pergi surau . adik bilik gua told me something . okay bukan dia yang bagitau tapi gua terdengar .

" wei tadi kak x ambik kasut aku . bila aku keluar then cari kasut aku x jumpa aku pun maki habis la . dok maki punya maki jumpa kasut aku . aku pi toilet sambil dok maki orang yang ambik kasut aku tu . then suddenly dia mai mintak maaf . aku pun kata ' ha . x pa ' . aku cukup geram kat orang yang buat salah tapi x mintak maaf . nasib baik dia mintak maaf .

something like that la . then sorang lagi plak kata .

" well kak x 2 mmg macam tu . tahun lepas aku satu bilik ngan dia kena lagi teruk . tapi dia bukan berani sangat ngan aku . paham paham la mulut aku macam mana . "

well . gua tahu that's her style . suka usik orang . so disebabkan tu gua ambik selipar dia lepas sembang ngan dia . nak mengusik pulak la katakan . then biala nak pi surau . adk bilik gua kata .
" kak tak baik la buat macam tu . "

gua kan hati lembut cam jelly cuma kadang2 terjadi aiskrim mat cool . so gua pun ambik la selipar dia nak pi letak kat rak kasut bilik dia balik . x sampai dua langkah jalan gua nampak dia kuar dari bilik . dia tengok bawah . pusing sana pusing sini cari selipar dia . gua panik . x tau kenapa . gua baling selipar dia depan bilik gua the pecut turun tangga 20 km / h .
serious . panik . budak baik la katakan . 


then bila kat bawah gua jerit .

" wei x sori la !!!!! "

diam . x dak jawapan . then gua nampak junior gua ada kat atas . gua suruh dia bagitau sama kawan gua tu yang selipar dia ada depan bilik gua . then junior 2 kata kawan gua tu kata 

" lantak pi kat ang " 
( gua dok bayang dia kata benda ni dengan mata jeling atas ngan muka menyampah gila )



okey . stab . ada keris tusuk hati gua . gua pun dengan keras kepal . sakit hati . gua blah gi surau . then . time prep . kawan gua tu kalau emo dia diam . so lu diam gua pun diam . no feeling nak pohon ampun dah . 



second day . still x ber hai hai bai bai . still sejuk macam ais kacang letak cendol . makan pun tak semeja dah . gua tau kalau dia tengok muka gua ni konfem dia baling ngan pinggan dm yang besar cam talam kuih tu . so . gua pun diam .



third day . gua tak sanggup dah . merana batin gua dia x cakap ngan gua . gua tulis a love letter . hantar kat dia . melalui posmen x bertauliah . dia boleh komen gua kata dia ajar gua benda negatif pulak . okay memang gua tulis segala apa influences dia kat gua . tapi gua tak state pun dalam tu yang dia ajar benda tak baik kat gua . 


then 3 hari lagi kitorang diam . sepi . lengai . not even a words dia nak cakap ngn gua .


hari keempat . gua tekad . gua nak clearkan mess ni . gua pergi prep awal . waiting for her to come . gua even beli chocolate cadbury almond nak bagi kat dia . bila gua nampak dia kat pintu gua lari kat day . gua kata . 

" aku mintak maaf . "

dia diam . gua sua cokelat tu kat dia . dia tak ambil . dia blah camtu jew . pi kat meja dia . letak barang dia . gua lepak kat koridor . layan perasaan . then dia ajak roommate gua . pi mana tah . gua try lagi . gua pegang tangan dia . dia suruh lepas tapi gua tak nak . then suddenly dia rentap tangan dia and says " lepaslah ! " .


shock . gua kena renjatan . terkejut . bikurishita . scared . sad . marah . pecah . semua ada . dia memang ego . gua sanggup melutut kalau dia suruh . then gua blah . dah takde mood nak study . hilang semua . pi lepak tepi dewan . release tension . nangis puas puas kat situ . sapa nak tengok tengok la . gua memang sakit ati tahap cipanzi time tu . then . saw hanif . gua tahu dia memang hantu chocalate . gua kata kat dia .

"   wei nak cokelat tak ? "
 sambil sua chocolate cadbury tu . serius . tak sanggup tengok chocolate 2 dah .

" serious hang nak bagi kat aku ? "

" aku bagi ambik je la "

" wei hang memang baik wei . terima kasih . aku tabik la kat ang pasal hari tu ( sila rujuk program semarak kasih 17 ) . hang buat apa kat sini ? layan perasaan ? "

" a'a kowt . "


" owh . apa apa pun terima kasih noh "


dia blah . kurang kurang terubat sikit luka aku dengan gaya dia cakap tu . then . gua balik ambik sketch bokk gua and a pen . apa lagi start sketching la . punya dok leka sketch nampak dia mai . dari jauh pun dah boleh dengar suara . she's infront . gua tahu dia nampak gua . and she's turning back . memang gua rasa gua macam bacteria , amoeba , virus , paramecium yang dia benci . geli . tak suka .


then .
after a week kitorang x cakap walaupun dusuk sebelah sebelah time kelas agama . i send her a real love letter . where there a poem for her . i wrote .

cinta ,
kadangkala manis ,
kadang masam ,
kadang tawar , 
tapi berkhasiat ,

cinta ,
cinta aku kepada kau macam C2 ,
semua ada .

something like that la

then .
i said .

i'm sorry . aku tau surat ni kacau hidup kau . lepas ni aku takkan ganggu kau dah .

i said that because i know she hate someone saying i'm sorry to her thousand time . but dia salah faham . dia kata dat posmen x bertauliah gua something yang buat gua punya kepala nak meletup macam gunung berapi .

" kalau dia tak nak ganggu hidup aku dah buat apa aku nak mintak maaf kat dia ? "

seriously . gua tak faham . gua memang tension tahap gunung everest dah time tu . just because of her . takkan sampai gua dah ada cucu cicit nanti baru dia nak maafkan gua ? ego dia memang tinggi . sampai gua tak tau nak guna meriam apa nak hancurkan ego dia tu even for a second .


di sini . gua just nak kata . i'm sorry . i'm so sorry . you're my precious friend . macam minyak petrol . kalau habis kena tunggu berjuta tahun nak dapat balik . 

i love you .
even if you're saying you hate me .
even if you kill me .

i love you .


sorry .


i miss you !





assalamualaikum



- mimie -


p/s - sorry hari ni tak jadi ramah macam biasa .
i'm too emo for it .













No comments:

kalau suka blog mimi sila like di sini ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...